maanantai 30. heinäkuuta 2012

Pilkkukuume ja auringonpistos


Hellepäivä.
 Aurinko pisti parastaan.

 Olin yksin mökillä...Mies lähti käymään kaupungissa
 Kävelin hiljakseen mökkitietä ja keräsin kukkia. Olen rakastanut kukkien keräämistä ihan pikkutyttösestä asti.









Viimeinen kaarre ennen pellon reunamaa... ja sitten ollaan mökin pihassa.




Kävimme Miehen palattua mökille soutelemassa ja nautimme kesäpäivän rauhasta. Vene lipui unenomaisesti pitkin Väliväylää. Seitsemän sorsaa oli tullut ottamaan aurinkokylpyjä meidän rantaan...olivatpa kesyjä...selvästikin kesäasukkaiden ruokkimia pullasorsia. Mies siisti vähän rantaa laiturin molemmin puolin repimällä Lumpeita ja Ulpukoita joen pohjasta. Minä soudin ja huopasin. Veden pinta oli hurjan näköinen, koska koivut siementävät mahdottomasti tähän aikaan kesästä. Näitä siemeniä kulkeutuu joka paikkaan , sisällekin. Hiukan hikiseen ihoon ne aivan liimautuvat, näytimme ihan pilkkukuumeisilta makoiltuamme tramboliinilla aurinkoa palvomassa. Totta puhuakseni en tiedä, miltä pilkkukuumetta sairastava näyttää, mutta tuskin sen kamalammalta kuin me.





Joku kuume meihin sitten tämän kaiken rauhan keskellä iski! Yhtäkkiä aloimme touhuta nelosnelosten kimpussa. Yritin sahata hienoja loveuksia pinnipuuta varten pystytolppiin ja tulin huomaamaan, etten osaa sahata. Aina meni vinoon! Eihän tämä voi olla mahdollista!!! Sentin verran vinoon sahasin...Mies tuumasi, että blondin työmaalla sentin virhe on pieni virhe. Huh huh! Olen niin pettynyt itseeni.

Mutta onneksi Jumala on antanut minulle Miehen!






Onnistuin kuitenkin naulaamaan kulmarautoja paikoilleen ja meillä on jo lännenpuoleisen seinämän pystytolppia ja pinni paikoillaan. Sukulaismies piirteli mulle kuvia pinnistä ja lätsästä ja tuumasi sitten, että pitäisihän blondin tietää, mikä tehtävä pinnillä on. No juu, pinni pitää hiukset paikallaan!
Tässä tapauksessa pinni pitää pystypuut paikallaan. Sitten, kun hiukset on kunnossa pinnin avulla, voi asetella lätsän tyylikkäästi kutreilleen. Tässä tapauksessa lätsä on kakkosnelonen, joka naulataan lappeelleen pinnin päälle. Sitä minulle ei ole kukaan kertonut, mikä ihmeen merkitys tällä lätsäpuulla on!





Nyt nahkaa hiukkasen kärventää
. Aurinko pisti parastaan, kunhan ei vaan minua pistänyt.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti